Nieuwe Website NLLGG

afbeelding van rinus.loof

Tijdens de bijeenkomst van 18 november 2023 ging één van de sessies over de nieuwe website. Dit was een brainstormsessie. ChatGPT gaf een voorzetje wat er tijdens de sessie aan de orde moest komen. Dit werd tijdens de sessie ingevuld. Het resultaat vind je hier onder:

Why (Waarom):

  1. Purpose:

    • Definieer het doel van de website: Wat wil NLLGG bereiken met de nieuwe site? Bijvoorbeeld, het vergroten van lidmaatschap, verbeterde communicatie, betere informatievoorziening, uitdragen boodschap open source. (Belang van SEO)
    • Veiligheid verbeteren (niet echt een doel).
    • Besloten gedeelte voor leden (met bijv. Vrijbrief, video's, forum, one point of access) (meerwaarde)
    • Nadruk op agenda en daarbinnen op de bijeenkomsten.
    • Verleiden van bezoekers naar lidmaatschap
  2. Impact:

    • Onderzoek en identificeer de beoogde impact op de gebruikerservaring en betrokkenheid. Hoe zal de nieuwe website het leven van de gebruikers verbeteren?
    • Impact voor leden
    • Impact op bezoekers
    • Hoe meet je de impact? KPI's, nulmeting
  3. Community Engagement:

    • Hoe kan de nieuwe website bijdragen aan het versterken van de NLLGG-gemeenschap? Creëer een gevoel van betrokkenheid en deelname.
    • Hier is het besloten ledengedeelte van belang.
    • Meerwaarde van leden.
    • Input ledenenquête
    • Leden verleiden content te leveren (interactieve Vrijbrief)
    • Zoekfunctie belangrijk, ook in forums, nieuwsbrieven (dus integraal).

How (Hoe):

  1. User-Centered Design:

    • Implementeer een gebruikersgericht ontwerpproces om ervoor te zorgen dat de behoeften en verwachtingen van de gebruikers centraal staan.
    • Klankbordgroep (aantal voorbeelden van websites in stemming)
    • Niet alleen hoe komt het over, maar ook hoe makkelijk is het te ontwerpen en

What (Wat):

  1. Technologische Stack:

    • Identificeer en selecteer de meest geschikte technologische stack voor de nieuwe website, rekening houdend met stabiliteit, beveiliging en toekomstige ondersteuning.
    • Hosting (geregeld)
    • CMS (HUGO, Drupal, Wordpress, Joomla!) Hoeveel kennis is er over het CMS. Leercurve.
    • Onderhoudbaarheid (dus onderhoudsvriendelijk)
    • Aantal plugins beperken en alleen die van grote communities gebruiken.
    • Authenticatie en Autorisatie
  2. Content Strategy:

    • Ontwikkel een contentstrategie die de juiste boodschap op het juiste moment naar de doelgroep brengt en zorgt voor consistente en relevante inhoud.
    • Communicatieplan
    • Moet nog geschreven worden
    • Schiften oude website (Oude site opschonen als eerste migratiestap)

Volgende stappen

  • Dit plaatsen op de website
  • Leden oproepen om te helpen met link naar de webpagina.
  • Overleg met Michael in Jitsi voor info over Hugo (en andere belangstellenden)
  • Keuze voor CMS

Reactie toevoegen

Filtered HTML

  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <p> <br> <h2> <h3> <h4> <em> <strong> <del> <cite> <blockquote> <pre> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.